reklama

Ako môže šport zmeniť váš život, časť 1.

Môj príbeh o tom ako môže aktívny život a šport zmeniť Váš pohľad na svet. Tipy a triky začínajúcich amatérskych bežcov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Na úvod by som sa Vám rád predstavil. Volám sa Dávid, mám 20 rokov a študujem na vysokej škole odbor Informatika. O nás informatikoch je všeobecne známe, že šport nie je v našich žilách. U mňa táto vášeň pre šport vzplanula ešte keď som bol malý chlapec. Ako malý chalan som lietal po dvore a užíval si tieto bezstarostné chvíle. Ako som dospieval, môj život sa menil a s ním sa menili aj moje voľnočasové aktivity. Začal som viac času tráviť pri počítači a takmer úplne som obmedzil pohyb vo svojom živote. Po istom čase som začal pociťovať všeobecnú nechuť do života a stratu životného elánu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Toto všetko sa zmenilo, keď som sa znovu odhodlal začať športovať. Najviac si ma získal beh. Niekomu to môže pripadať ako ten najprimitívnejší šport, aký existuje a svojím spôsobom ním aj je, ale to je na tom to krásne. V podstate nie je nič ľahšie ako obuť si tenisky a ísť si von zabehať. Je to ale skutočne tak ?

Moja odpoveď je áno aj nie. Zo začiatku to tak naozaj bolo. Jednoducho som si len obul tenisky a vybehol som von. Ako sa hovorí, najťažšie sú vždy začiatky a ani beh nie je žiadnou výnimkou. Moje prvé pokusy boli jedno veľké trápenie. Dopustil som sa takmer všetkých chýb, ktorých sa dalo. Neodhadol som svoje sily, precenil sa, a tak môj prvý beh netrval ani 8 minút. Celý zadychčaný som rýchlo vyhľadal najbližšiu lavičku a sadol som si. Urobil som hneď niekoľko chýb.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  • Nebola rozcvička

  • Precenil som svoju výdrž a nasadil vysoké tempo

  • Po dokončení tréningu som neurobil strečing (túto vec ľutujete až nasledujúce ráno, keď vstanete a máte svalovicu)

Tých chýb bolo samozrejme viac, no najväčšou chybou bolo to, že som z behu nemal dobrý pocit. Keďže mi chýbal tento hlavný stimul, ktorý sa neskôr vyvinie na obrovskú motiváciu, boli to moje prvé a posledné pokusy o beh. V tomto období som mal asi 16 rokov. Kvôli tomuto zlyhaniu som sa vrátil k starému spôsobu života a pokračoval v ňom ešte nejaký čas, až do veku 17 a pol roka, kedy došlo k skutočnému zlomu a odvtedy sa behu venujem aktívne. Ale k týmto udalostiam sa dostaneme neskôr.

Čo by ste si mohli zobrať vy z môjho zážitku?

Nevzdávajte to ako som to vzdal ja. Začiatky sú naozaj ťažké, ale keď ich prekonáte, dostanete zaslúženú odmenu vo forme šťastnejšieho, aktívnejšieho života, redukcie váhy alebo zlepšenia vašej kondície.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak chcete naozaj s behom začať, skúste si najprv pozrieť rady a odporúčania od športovcov alebo športových nadšencov, ku ktorým patrím aj ja.

Dávid Košta

Dávid Košta

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Dávid , mám 20 rokov , študujem na vysokej škole , venujem sa športom a aktívnemu životu, hlavne behu Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu